Pismo 2048

Pismo ocu Elipidius Ugolettiju

Prigodom osnivanja kolegija u Firenci, otac Ugolleti prima savjet o načinima na koje se skolastici obično šalju u nove kolegije. Kada je zaklada stavljena u ruke Družbe, treba obdržavati siromaštvo. Odredbe donesene od strane osnivatelja, moraju biti u granicama primjerenosti. Pismo je oslovljeno kao: „Upute za Don Elpidiusa o načinima slanja skolastika“

Rim, početak rujna, 1551.

IHS

Do sada su naši skolastici, kada osnivaju kolegij Družbe, bili poslani na jedan ili drugi od ova dva načina. Prvi je apostolski, bez novca, siromašno odjeveni, poput hodočasnika koji se viđaju ovdje u Rimu, osim ako nisu poslani k papi. U mjestu u koje su poslani, obuku ih kako skolastici Družbe inače budu obučeni. Ovo se radi onda kada osnivači prepuste sve u ruke Družbe, koja tada djeluje u skladu sa svojim siromaštvom. Tako je učinjeno s kolegijima u Padovi i Veneciji, koji su bili osnovani od strane priora Trojstva.

Drugi način je da oni koje je Bog nadahnuo na osnivanje kolegija, pišu generalu te također papi ili onima koji će s njim pričati, kako bi radovi mogli započeti s njegovim blagoslovom i u predanosti Svetoj stolici te da daju dobar primjer dvoru. U ovom drugom slučaju, budući da im treba biti osigurana odjeća, neka se izda odredba da se oblače kao i mi ovdje, kako bi prilikom ljubljenja papine noge, mogli izgledati pristojnije. Mjesto u koje idu bi im trebalo osigurati neke putne troškove, kako bi mogli putovati u umjerenoj udobnosti. Ovaj način primjenjivali su gradovi Messina i Palermo, a pisma su napisali i oni i potkralj Ivan de Vega. Ovo su također učinili, zadnjih mjeseci, Rimski kralj; a iz Napulja njegovo Veličanstvo potkralj piše (kao i vojvoda od Montaleonea) da će se dati ista provizija dvanaestorici koji će unutar nekoliko dana biti poslani tamo u kolegij.

Ono što trebate učiniti je sljedeće. Predstavite ova dva načina njezinom veličanstvu, ili riječima ili pismom, tako da, videći da su skolastici privrženi njezinom Veličanstvu, kao i cijela Družba, može izabrati. Koji god joj se način čini najbolji za slavu Boga našega Gospodina, biti će i za nas najispravniji, budući da se ne ugledamo na djela ni na naše radnike Družbe koliko na njezino Veličanstvo.

Smjernice za produbljivanje:

  1. Ignacije promišlja kako odijevanje može biti dio navještaja, bez riječi. Kako ti navještaš Boga svojim izgledom, odijevanjem, načinom ponašanja?
  2. Što bi još mogao učiniti da svojim izgledom i načinom ponašanja slaviš Boga? Je li to ljepota, skromnost ili nešto drugo…?
  3. U suradnji s ljudima (bilo u poslu, apostolatu, prijateljstvu ili obitelji) koristiš li i ti Ignacijevo načelo “koliko toliko” tj. ostavljaš li otvorenom mogućnosti i odvajaš li vrijeme da vidiš koja od ponuđenih opcija vas više približava Bogu? Prijedlog: Zatraži svijetlo da vidiš gdje možda guraš po svom i gdje Bog želi da daš izbor svojim bližnjima da čine stvari onako kako će ih to više približiti Bogu.