Mnogo muke mi zadaje biranje filma koji ću pogledati. Iako postoje mnoge liste, ne pomažu mi puno. Npr. ako mi se gleda komedija, kad krenem gledati popis najboljih komedija, krenem čitati opis svake i provedem večer čitajući o filmovima, a ne gledajući ih. Još je teže ako je općenitiji popis. Nemam odgovarajuće algoritme za brzi odabir odgovarajućeg filma. Zapravo, dugo ih nisam imala. Jedna osoba otkrila mi je svoj jednostavni način: kreiraj popis ili pronađi na internetu, nabavi pet – deset filmova odjednom pa idi po redoslijedu na popisu, po abecedi ili kako si ih već organizirao  na laptopu. Drugim riječima, odluči jednom i onda ne trošiš vrijeme prije svakog filma.
A kako kreirati popis? Kako sam već rekla, postojećih popisa je mnogo. Npr. IMDb-ov popis najboljih filmova po temama i općenito, a postoje i mnogi popisi kršćanskih filmova. Sve se to da izguglati. 

Ja vam donosim svoj popis, iz glave. Napominjem da sam veći dio svog života živjela u uvjerenju da ne volim filmove, brzo bih se ucrvala gledajući ih koliko god su zanimljivi bili. U nekom trenutku nešto se promijenilo, počela sam temeljitije gledati filmove. Hvala Bogu. Organizirani su onako kako je Vesna naredila – daj mi deset filmova iz glave. Još bih spomenula da svaki od navedeni filmova vrijedi i slušati, glazba je najbolja!

Korak 1. Uvodna molitva: 

Uzmi, Gospodine, i primi svu moju slobodu, moju pamet, moj razum i svu moju volju, sve što imam i što posjedujem. Ti si mi to dao, Tebi, Gospodine, sve vraćam; sve je tvoje, raspolaži sa svime po svojoj volji. Daj mi samo svoju ljubav i milost, i to mi je dosta. Amen.

Korak 2. Odaberi i pogledaj film

1. Gladijator (Gladiator, 2000.)

O ovom filmu se ne usudim ništa reći. Ali ipak hoću. Pomogao mi je shvatiti značenje riječi – idi tamo gdje je Bog.  Čak i kad ne mogu fizički otići, postoje mjesta i događaji koji u meni žive i gdje mogu susresti Boga, uvijek. Prizori kojih se glavni lik prisjeća u filmu i koji mu pomažu da ustraje, meni znače baš to – živjeti iskustvo Boga i tako preživjeti i sačuvati čast i plemenitost.

2. Mjesto iza borova (The Place Beyond the Pines, 2012)

Na ovaj film me podsjetila Anamaria neki dan u uredu kada je govorila kako su učenici svjesni društvene nejednakosti. Isprepliću se životi dvojice tinejdžera, čiji očevi su se poznavali, i odnos njihovih očeva ih je obilježio, bez da oni to sada znaju. U filmu je teško navijati za nekog lika, jer su daleko od crno – bijelog opisavanja. Isprepliću se i osobni grijeh i grijeh struktura, opravdavanje loših postupaka dobrim namjerama… ali film pamtim po nekoj katarzi, oprostu, pomirenju. Mislim da sam ga odabrala jer su glumili Ryan Gosling i Bradley Cooper, tad su bili hit. 

3. Odlazak u smrt (Dead man walking, 1995)

Dead man walking! je rečenica koja čuvar izgovara kada osuđenik na smrt dolazi na izvršenje kazne. Ukratko, film prati iščekivanje smrtne kazne za brutalno ubojstvo dvoje tinejdžera. Osuđenika, Matthewa, u zatvoru posjećuje časna sestra. Kroz njihov odnos otkrivaju nam se njihove temeljne osobine, različiti pogledi na svijet. I pogled svijeta na svakoga od njih. 
Ovo je film kojeg sam se sjetila kada je nedavno otac bacio svoju djecu s balkona, kada je mladi terorist ubio svećenika u sjevernoj Francuskoj 2016, kad čitam o nizu monstruma, zločinaca, zlostavljača, zvijeri, divljaka. Sjetim se ovog filma kad god se čovjeka svodi na ono što je napravio i kad mu se obrišu ljudske osobine, i kad god mi neka osoba izaziva strah. 
Za one koji samo traže dobar film, dovoljan je argument da film sadrži i dovoljno napetosti i dovoljno mesa – odnosa, doživljaja ljudi da bi bio zanimljiv i zadovoljio manje – više sve ukuse. 
I možda najbitnije, ovaj film ekranizacija je knjige koja opisuje stvarni događaj. 

4. Cinderella man (2005)

Jedno vrijeme sam samo gledala filmove o boksu i drugim borilačkim vještinama. Ovo ne samo da mi je najdraži iz te kategorije, nego mi je najdraži općenito. Razlog zbog kojeg mi se sviđa nema veze s boksom, naravno, nego s odnosima (ok, ima veze i s tim što je glavni lik Irac, a filmovi koji imaju veze s Ircima su uglavnom super). Kako karijera Jamesa Braddocka propada, paralelno s ekonomskom krizom, mnoge obitelji propadaju. Roditelji šalju djecu kod rođaka koji ih mogu prehraniti, muževi ne mogu naći posao i okreću se alkoholu. U takvoj atmosferi, Braddock i njegova supruga i dalje se vole i podržavaju i prate i ne odustaju od svojih moralnih načela. Gledaju jedno drugo u patnji i ostaju skupa. Osim te suptilne, a ključne, bračne priče kojima želim privoliti žensku publiku da pogleda film, fascinira me lik prijatelja Jamesa Braddocka. Doslovno ugrožavaju vlastitu obitelj jer vjeruju u njega. Volim ovaj film jer pokazuje to ludilo na koje trebamo biti spremni radi dobra. Jednom ziherašu poput mene, ovaj film je stvarno strelica prema nebesima. Ah i opet – James Braddock, Cinderella man, nije izmišljeni lik. 

5. Ubiti pticu rugalicu (To Kill a Mockingbird, 1962)

Nenaviknuta sam gledati crno bijele filmove i to mi je dugo predstavljalo problem, ali ovaj film jako sam željela pogledati nakon što sam pročitala knjigu. Temeljno govori o položaju crnaca na američkom jugu 30-ih godina, i zanimljiv je iz perspektive psihologije, dosta zorno ocrtava razne psihološke procese. Ali meni i iz knjige i iz filma ostaje toplina oca i sloboda djece, to mi je nešto blisko i podsjeća me na djetinjstvo. Toliko mi ostavlja taj osjećaj topline i dobrote da se ni ne sjećam radnje detaljno. Ionako je važnije kušati srcem, to mi je dosta što se ovog filma tiče. 

Korak 3. Egzamen:

Što sam doživio/doživjela?

Kako se osjećam nakon pročitanog teksta?

Na čemu sam danas zahvalan/na?

Što ću primijeniti/napraviti?

Korak 4. Završna molitva:

Dušo Kristova, posveti me.

Tijelo Kristovo, spasi me.

Krvi Kristova, napoji me.

Vodo iz prsiju Kristovih, operi me.

Muko Kristova, okrijepi me.

O dobri Isuse, usliši me.

Među rane svoje sakrij me.

I ne dopusti da se odijelim od Tebe.

Od neprijatelja zlobnoga, brani me.

Na času smrti moje, zovni me.

I zapovijedi mi da dođem k Tebi,

Da Te sa svetima Tvojim hvalim.

U vijeke vjekova.

Amen.